domingo, 12 de junio de 2011

EL NOSTRE MUSICAL: UN DIA DE EMOCIONES PARA ALANA



Un musical! Aquest és el nostre primer gran treball. El primer que vam fer amb en Toni (el nostre professor) va ser visualitzar alguns musicals que han fet al programa del canal de televisió “Cuatro” anomenat “El hormiguero”. 

Una vegada que teníem feta la idea del que anàvem a fer, ens vam ajuntar per grups. Dins de cada grup hi havia d'haver una directora, una encarregada del vestuari, una encarregada de la música, una encarregada de la coreografia, una encarregada del decorat i una encarregada del guió. 

En el meu cas, jo em vaig encarregar de la música. El que havia de fer era acabar de decidir quines eren les cançons que anàvem a fer, donar ajuda envers la lletra, cercar les cançons sense lletra i finalment retallar el tros necessari per al nostre musical.

Pel que fa al decorat vam compartir elements amb altres grups. Nosaltres vam portar arbres, papallones per penjar, una tela amb un fons pintat de bosc...
El material el vam realitzar durant les classes amb na Carmen i també a casa ja que necessitàvem moltes més hores de les que teníem.  


El primer dia, na Carmen ens va dir que féssim un dels vestuaris amb diari de paper. Nosaltres vam decidir escollir el vestit de la nena ja que era més fàcil de fer. Primerament, van fer un esbós a un paper de com el volíem i seguidament vam començar a posar papers de diari damunt la Marta. Per unir-los utilitzàvem celo. 

Quan el vestit ja va estar acabat vam decidir folrar-lo sencer de celo ja que el paper de diari és molt fràgil i amb petits moviments es trencava. Seguidament, per donar-li una mica de color ens va parèixer interessant comprar paper Pinocho i fer "rosetes" per desprès aferrar-les al vestit. Així mateix se li va donar un toc més de color pintant tot el fons amb spray vermell (aquest pas el va fer na Marta a ca seva ja que  a classe no es podia perquè havíem d'esperar a que s'eixugués per poder portar-lo a casa)


 
 Jo era l’ós afectuós així que vaig pensar que seria interessant per una panxa molt molt gran i per a caracteritzar encara més el personatge vaig pensar que podria fer una careta. 

Per a la panxa vaig comprar un globus que s’inflava amb una grandària exagerada. Seguidament, vaig tallar tires de paper i les vaig col·locar per damunt del globus juntament amb cola barrejada amb un poc d’aigua. Aquest pas el vaig repetir diverses vegades fins arribar a donar-li unes 6 capes. Després, vaig deixar que aquest s’eixugués.

 El següent pas, va ser retallar el globus, fent un forat a dalt i a baix (per a poder ficar els peus dins). Finalment el vaig recobrir amb paper de celofan.
 





Pel que fa a la careta, vaig dibuixarla damunt una cartolina i desprès vaig posar-li una goma elàstica per a poder penjar-la. 

 
En quant al material de les altres companyes vam estar elaborant coses a classe. 

El primer dia, al treballar amb el celo ens va donar la idea de fer unes garres per a la garsa  amb aquest i així ho vam fer!. 
El vestuari del mussol el vam realitzar amb bosses de fems i mescla de cartons de paper, llana... 
Pel que fa al vestuari de la flor vam utilitzar cartons, paper d'alumini, purpurina, ferramenta... 
El vestuari del cocodril el vam fer amb oueres


En definitiva, al realitzar tot aquest material hem pogut gaudir al màxim de l'assignatura. Així mateix, ha despertat la nostra creativitat i hem pogut observar com amb molts pocs recursos i diners es poden fer coses increïbles. 
La idea de realitzar el vestuari em va agradar moltíssim. Penso que la propera vegada es podria proposar als alumnes realitzar tot el vestuari amb aquest material ja que a més de ser econòmic és un material reciclat i que en poden fer ús d'ell els infants.


Aquí vos mostro un vídeo de l'elaboració del material: 



Envers el glogster he de dir que és una eina que no coneixíem. Primerament, vam fer una reunió amb na Gemma, la qual ens va explicar com era el seu funcionament a més de mostrar-nos algun exemple. Per a fer-ne un s’ha d’entrar a la pàgina: http://www.glogster.com/ i fer-se un compte.  Seguidament,  surt una plantilla la qual has d’anar omplint amb fons, imatges, vídeos... és molt senzill!


Em pareix una idea molt interessant ja que et dóna l’oportunitat de plasmar tot el procés que comporta un treball en una sola plana.

En el nostre cas, els elements que vam introduir van ser: el títol de la nostra obra (Un día de emociones para Alana), el vídeo de la representació, un Power point amb les cançons i les lletres del musical, un document amb tot el treball escrit on apareixen a més del guió els objectius, continguts, la justificació...; i finalment un vídeo realitzat amb el moviemaker del procés de creació del material.

Per tant, desprès d’haver-lo utilitzat per primera vegada en aquest treball, gràcies a la seva facilitat i utilitat estic segura que no serà la darrera. 

Aquí vos mostro un vídeo de l'elaboració del material:


No hay comentarios:

Publicar un comentario